Efektiivsed transpordilahendused aastast 1991
Poolhaagis mahutab
Poolhaagise mõõdud on 13,6 x 2,45 x 2,5 m
Maksimaalne kandejõud on 24 000 kg
Kauba laadimispind on kuni 13,6 ldm (laadimismeetrit)
Poolhaagis mahutab kuni 33 EUR alust või 26 FIN- alust
EUR aluste mõõdud
1 m3 = 333 kg
1 LDM = 1850 kg (laadimismeeter)
1 EUR alus = 80 x 120 cm
1 EUR alus = 2,7 m3
1 EUR alus = 740 kg
FIN aluste mõõdud
1 m3 = 333 kg
1 LDM = 1850 kg (laadimismeeter)
1 EUR alus = 100 x 120 cm
1 EUR alus = 3,3 m3
1 EUR alus = 925 kg
EUR | LDM | m3 | kg |
1 | 0,4 | 2,5 | 740 |
2 | 0,8 | 5 | 1480 |
3 | 1,2 | 7,5 | 2220 |
4 | 1,6 | 10 | 2960 |
5 | 2 | 12,5 | 3700 |
6 | 2,4 | 15 | 4440 |
7 | 2,8 | 17,5 | 5180 |
8 | 3,2 | 20 | 5920 |
9 | 3,6 | 22,5 | 6660 |
10 | 4 | 25 | 7400 |
11 | 4,4 | 27,5 | 8140 |
12 | 4,8 | 30 | 8880 |
13 | 5,2 | 32,5 | 9620 |
14 | 5,6 | 35 | 10360 |
15 | 6 | 37,5 | 11100 |
16 | 6,4 | 40 | 11840 |
17 | 6,8 | 42,5 | 12580 |
18 | 7,2 | 45 | 13320 |
19 | 7,6 | 47,5 | 14060 |
20 | 8 | 50 | 14800 |
21 | 8,4 | 52,5 | 15540 |
22 | 8,8 | 55 | 16280 |
23 | 9,2 | 57,5 | 17020 |
24 | 9,6 | 60 | 17760 |
25 | 10 | 62,5 | 18500 |
26 | 10,4 | 65 | 19240 |
27 | 10,8 | 67,5 | 19980 |
28 | 11,2 | 70 | 20720 |
29 | 11,6 | 72,5 | 21460 |
30 | 12 | 75 | 22200 |
31 | 12,4 | 77,5 | 22940 |
32 | 12,8 | 80 | 23680 |
33 (FTL) | 13,2/ 13,6 | 82,5 | 24000* |
34 (FTL) | 13,6 | 85 | 24000* |
Merekonteiner mahutab
20DC | 40DC | 40HC | 40HCPW |
45HCPW | |
Tühikaal | 2,300 kg | 3,750 kg | 4,150 kg | 4,400 kg | 4,900 kg |
Max kauba kaal | 25,000 kg | 27,600 kg | 27,600 kg | 27,600 kg | 29,000kg |
Maht | 33.2 m3 | 67,7 m3 | 76,4 m3 | 78,6 m3 | 88,4 m3 |
Sisepikkus | 5.9 m | 12.02 m | 12,02 m | 12.01 m | 13,5 m |
Siselaius | 2.35 m | 2.35 m | 2,35 m | 2.42 m | 2,42 m |
Sisekõrgus | 2.39 m | 2.39 m | 2.69 m | 2.69 m | 2.69 m |
Ukse laius | 2.34 m | 2.34 m | 2.34 m | 2.34 m | 2.31 m |
Ukse kõrgus | 2.28 m | 2.28 m | 2.58 m | 2.58 m | 2,56 m |
20′ merekonteiner mahutab 11 EUR alust või 10 FIN alust
40′ merekonteiner mahutab 24 EUR alust või 21 FIN alust
40′ HC konteiner mahutab 24 EUR alust või 21 FIN alust
40′ HCPW konteiner mahutab 30 EUR alust või 24 FIN alust
45′ HCPW konteiner mahutab 33 EUR alust või 26 FIN alust
Incoterms
Lühend | Selgitus | Veoviisid |
EXW | Ex Works (…named place)
Laadimiskoht määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja teeb kaubad kättesaadavaks ostjale enda või muus asukohas, müüja kohustuste hulka ei kuulu kauba ekspordi tollivormistus ja veokile laadimine. Ostja kannab kõik riskid ja kulud, mis on seotud ja järgnevad kauba pealelaadimisele müüja nimetatud laadimiskohast. |
Kõik |
FCA | Free Carrier (…named place)
Laadimiskoht määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja veab kaubad ostjaga kokkulepitud (veofirma) asukohta, müüja kohustuste hulka kuulub kauba ekspordi tollivormistus. Kui määratud laadimiskoht on müüja asukohas, siis on müüja vastutav kauba veokile laadimise eest. Kui määratud laadimiskoht on veofirma asukohas, siis on müüja vastutav kauba veokile laadimise eest, ent ei ole kohustatud seda maha laadima. |
Kõik |
FAS | Free Alongside Ship (…named port of shipment)
Laadimissadam määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja veab kaubad ostjaga kokkulepitud sadamakaile, müüja kohustuste hulka kuulub kauba ekspordi tollivormistus. |
Laevavedu |
FOB | Free On Board (…named port of shipment)
Laadimissadam määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on laaditud laevatekile, müüja kohustuste hulka kuulub kauba ekspordi tollivormistus. |
Laevavedu |
CFR | Cost and Freight (…named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas laevatekilt maha laaditud, müüja kohustuste hulka kuuluvad kauba ekspordi tollivormistus ja transport kuni sihtsadamani. |
Laevavedu |
CIF | Cost, Insurance and Freight (…named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas laevatekilt maha laaditud, müüja kohustuste hulka kuuluvad kauba ekspordi tollivormistus, transport kuni sihtsadamani ja kindlustuslepingu sõlmimine ostja kasuks. |
Laevavedu |
CPT | Carriage Paid To (…named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni sihtpunktini ja ekspordi tollivormistus. |
Kõik |
CIP | Carriage and Insurance Paid To (…named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni sihtpunktini, ekspordi tollivormistus ja kindlustuslepingu sõlmimine ostja kasuks. |
Kõik |
DAF* | Delivered At Frontier (…named place)
Laadimiskoht määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine piirini ja selle eest tasumine, ekspordi tollivormistus, kaup piiril veokilt mahalaadimata. |
Kõik |
DAT | Delivered at Terminal(…named terminal of destination)
Müüja on kauba tarninud, kui saabuvalt veovahendilt mahalaaditud kaup on antud ostja käsutusse nimetatud terminalis nimetatud sihtsadamas või sihtkohas. “Terminal” tähendab ükskõik millist kaetud või katmata kohta, nagu kai, ladu, konteineriaed või auto-, raudtee- või õhuveo terminal. Müüja kannab kogu riski kauba kohaletoomisel ja mahalaadimisel nimetatud sadama või sihtkoha terminalis. Ka selle klausli puhul rõhutatakse täpse punkti määramise vajadust nimetatud sihtkoha piires, sest selle punktini kannab müüja kõiki kulusid ja riski. |
Kõik |
DAP | Delivered at Place(…named point of destination)
Müüja on kauba tarninud, kui saabuval veovahendil mahalaadimiseks valmis kaup on antud ostja käsutusse nimetatud sihtkohas. Müüja kannab kogu riski, mis kaasneb kauba kohaletoomisega nimetatud kohta. |
Kõik |
DES* | Delivered Ex ship (…named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas laeva pardal kättesaadav ostjale, impordi tollivormistus kuulub ostja kohustuste hulka. Ostja tasub mahalaadimis- ja kaimaksud. |
Laevavedu |
DEQ* | Delivered Ex Quay (…named port of destination)
Laadimissadam sihtpunktis määratud, kasutatakse meretranspordi puhul, müüja kohustused lõpevad, kui kaup on sihtsadamas treminalis ostjale kättesaadav, impordi tollivormistus kuulub ostja kohustuste hulka. Müüja tasub mahalaadimis- ja kaimaksud. |
Laevavedu |
DDU* | Delivered Duty Unpaid (…named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni ostja asukohani sihtpunktis. Mahalaadimis- ja impordi tollivormistuskulud kannab ostja. |
Kõik |
DDP | Delivered Duty Paid (…named place of destination)
Laadimiskoht sihtpunktis määratud, kasutatakse kõikide transpordiliikide puhul, müüja kohustuste hulka kuuluvad transpordi korraldamine ja selle eest tasumine kuni ostja asukohani sihtpunktis, aga samuti ka impordi tollivormistus (s.h. riigilõiv, litsentsid). |
Kõik |
Vedaja vastutus
Vedaja vastutus erinevate transpordiliikide puhul on:
-Maanteetranspordis kuni 8.33 SDR-i brutokaal kg kohta
-Lennutranspordis kuni 19.00 SDR-i brutokaal kg kohta
-Meretranspordis kuni 2.00 SDR-i brutokaalu kg kohta
Veosekindlustus katab kauba kadumisest või kahjustamisest tekkinud kahju järgmistel põhjustel:
-Röövimine
-Tulekahju
-Liiklusõnnetus
-Loodusõnnetus
Vedaja ei vastuta kahjude eest, mis on tekkinud:
– kliendi hooletusel
– kliendi/kolmanda osapoole tekitatud vigastustest kauba peale- ja mahalaadimisel
– kauba eripärast tulenevad kahjustused (nt roostetamine, aurustumine, riknemine jne)
– kauba puudulik pakendamine või pakendi puudumine
– vedajale esitatud puudulik/vale info kauba kohta
– vältimatud asjaolud (nt röövimine, liiklusõnnetused jms)
Juhul kui kauba väärtus on kõrgem kui vedaja vastutuse piirmäär, siis on alati võimalik kaubale lisakindlustus transpordi ajaks.